TEACHER STRATEGIES IN IMPROVING CHILDRENS LITERACY THROUGH ONLINE METHODS IN RA NURUL YAQIN MEDAN

Juli Maini Sitepu, Sunnah Hadisah

Abstract


This study aims to see how the teacher's strategy in improving children's literacy through online methods. The research method used is descriptive qualitative which uses data collection techniques through observation, interviews, and documentation. The data obtained were tested for validity through data triangulation. The results show that learning using this online method can improve children's literacy, but it is not like the situation when meeting face to face with teachers because face-to-face learning does not have a time limit and is not the same as online learning. Online learning time is very limited for children to learn together. However, this online learning provides a positive thing for children, because children have questions about the technology and media used such as cellphones, laptops, so that it will improve children's literacy.

Keywords : Teacher Strategies, Literacy, Online methods


Full Text:

PDF

References


Fadillah, M. (2012). Desain Pembelajaran PAUD. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.

Harlistyarintica, Y., & Harun. (2021). Strategi Guru Taman Kanak-kanak dalam Menerapkan Pembelajaran di Era New Nomal, 19(01), 3650.

Hutami, M. S., & Nugraheni, A. S. (2020). Metode Pembelajaran Melalui Whatsapp Group Sebagai Antisipasi Penyebaran Covid-19 pada AUD di TK ABA Kleco Kotagede, 9(1), 126130.

Kemendikbud RI. (2020). Buku saku panduan penyesuaian penyelenggaraan pembelajaran pada tahun ajaran 2020/2021 tahun akademik 2020 di masa pandemi coronavirus disease 2019 (COVID-19).

Lestari, K., & Fauziah, P. (2021). Strategi Taman Kanak-Kanak dalam Mengoptimalkan Pembelajaran Masa Pandemi di Kecamatan Nanga Pinoh, 5(2), 19511959. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i2.1014

Masitah, W., & Sitepu Juli Maini, N. mawaddah. (2022). PENINGKATAN KOMPETENSI GURU RA DALAM PEMBELAJARAN DARING DI MASA PANDEMI COVID-19 DI KECAMATAN PATUMBAK DAN BIRU-BIRU, 5, 2936.

Nasution, M. (2021). Dampak Belajar Daring Pada Anak Selama Masa Pandemi, 398401.

Olim Ayi. (2010). Pendidikan Keaksaraan untuk Anak Usia Dini, I, 5158.

Rahimah. (2021). Peningkatan Kualitas Pendidikan Pada Lembaga Paud (pp. 710715).

Resti, Y., Farida, M., & Safrizal. (2021). DAMPAK PEMBELAJARAN DARING DI TAMAN KANAK-KANAK TERHADAP SENSE OF BELONGING SISWA PADA TEMAN, SEKOLAH, DAN GURU, 3(2). https://doi.org/10.35473/ijec.v3i2.926

Sari, F. A., Hafidah, R., & Nurjanah, N. E. (2020). PENINGKATAN KEMAMPUAN KEAKSARAAN AWAL MELALUI MEDIA SANDPAPER LETTERS PADA ANAK USIA 4-5 TAHUN, 8(1).

Siregar, A., Dewi, R. S., & Harisma, R. (2018). Pengajaran Anak Usia Dini Melalui Buku Flanel Terintegrasi Dalam Bahasa Inggris. Paramasastra, 5(1). https://doi.org/10.26740/parama.v5i1.2731

Sitepu, J. M., Nasution, M., & Masitah, W. (2021). THE DEVELOPMENT OF ISLAMIC BIG BOOK LEARNING MEDIA FOR EARLY CHILDREN S LANGUAGES, 4(3), 735743.

Sriyanti, R., Imam, M., & Alfiany Annisa Rizki. (2020). Strategi Pendidik Anak Usia Dini dalam Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19 pada Kelompok B KB / TK Al-IKHLAS. In SEMINAR NASIONAL PENELITIAN 2020 UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH JAKARTA, 7 OKTOBER 2020.

Tri, A., & Ririn, R. (2020). STRATEGI PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN KUALITAS PENDIDIKAN DI ERA NEW NORMAL, 04(02), 6171.

Widuroyekti Barokah, D. (2016). KEGIATAN PENGEMBANGAN KEAKSARAAN BERBASIS PENDIDIKAN KARAKTER DI TAMAN KANAK-KANAK, 17(2), 93103.

Wulandari, H., & Purwanta, E. (2021). Pencapaian Perkembangan Anak Usia Dini di TK selama Pembelajaran Daring saat Pandemi Covid-19, 5(1), 452462. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.626


Refbacks

  • There are currently no refbacks.