THE RELEVANCE OF THE CONTENT OF RELIGIOUS EDUCATION TEACHING MATERIALS IN THE FAI UMSU ISLAMIC RELIGIOUS EDUCATION STUDY PROGRAM TO THE CONTENT OF AL-ISLAM SUBJECTS IN MUHAMMADIYAH MIDDLE SCHOOLS
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Amini, N.R., D. (2019). Implementasi Kurikulum Al-Islam dan Kemuhammadiyahan dalam Meningkatkan Sikap Religiusitas Mahasiswa di Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Intiqad: Jurnal Agama Dan Pendidikan …, 45. https://jurnal.umsu.ac.id/index.php/intiqad/article/view/3265
Arifin, S. (2015). Rekonstruksi Al-Islam-Kemuhammadiyahan (Aik) Perguruan Tinggi Muhammadiyah Sebagai Praksis Pendidikan Nilai. EDUKASI: Jurnal Penelitian Pendidikan Agama Dan Keagamaan, 13(2), 201–221. https://doi.org/10.32729/edukasi.v13i2.239
Baidarus, B., Hamami, T., M. Suud, F., & Rahmatullah, A. S. (2020). Al-Islam dan kemuhammadiyahan sebagai basis pendidikan karakter. AL-ASASIYYA: Journal Of Basic Education, 4(1), 71. https://doi.org/10.24269/ajbe.v4i1.2101
Handayani, P., I. Fauziah, dan M. (2020). Membangun Karakter Mahasiswa Melalui Matakuliah Al-Islam Kemuhammadiyahan (AIK) di Universitas Muhammadiyah Sidoarjo. Tajdida: Jurnal Pemikiran Dan Gerakan Muhammadiyah, 18(2), 79–102. https://journals.ums.ac.id/index.php/tajdida/article/view/16591
Handayani, A. B., Widodo, H., & Wahyudi, W. E. (2020). Penerapan Kurikulum Ismuba Terhadap Pembentukan Karakter Islami Siswa Smp Muhammadiyah Banguntapan. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 10(2), 231–243. https://doi.org/10.24042/atjpi.v10i2.4558
Mufti, U. (2020). Implementasi Kurikulum Ismuba di Sekolah Muhammadiyah. Almanar: Jurnal Komunikasi Dan Pendidikan Islam, 9(2), 29–44. https://doi.org/https://doi.org/10.36668/jal.v9i2.188
Mufti, U., & Widodo, H. (2021). Kurikulum ISMUBA di SD Muhammadiyah Banguntapan. Journal of Islamic Education and Innovation, 2(1), 85. https://doi.org/10.26555/jiei.v2i1.906
Muhaimin. (2019). Model Pengembangan Kurikulum & Pembelajaran (dalam Pendidikan Islam Kontempurer). UIN-Maliki Press.
Mulyono. (2014). Implementasi Pendidikan Karakter Dalam Mata Pelajaran ISMUBA. Mudarrisa: Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 6(1), 114–140. https://doi.org/https://doi.org/10.18326/mdr.v6i1.114-140
Nurzannah, Daulay, MY, dan Ginting, N. (2021). Map Of The Needs Of UMSU Students On Al - Islam And Muhammadiyah Curriculum. 4(3), 777–791. https://doi.org/https://doi.org/10.31538/nzh.v4i3.1722
Penyusun, T. (2020). Panduan Penyusunan Kurikulum Pendidikan Tinggi.
PPM, T. P. M. D. (2017). K u r i k u l u m Pendidikan Al-Islam, Kemuhammadiyahan, dan Bahasa Arab (Ismuba) Tahun 2017 Untuk SMP Muhammadiyah. Majelis Dikdasmen PP Muhammadiyah.
PPM, T. P. P. A.-I. dan K. M. P. T. (2013). Pedoman Pendidikan Al-Islam Kemuhammadiyahan Perguruan Tinggi Muhammadiyah. Majelis Pendidikan Tinggi Pimpinan Pusat Muhammadiyah, 1–45.
Setyawan, A., & Wantini. (2018). Optimalisasi Pendidikan Al Islam dan Kemuhammadiyahan (AIK) di Sekolah Muhammadiyah. Prosiding Seminar Nasional Al-Islam Dan Kemuhammadiyahan, 116–122. https://publikasiilmiah.ums.ac.id/bitstream/handle/11617/10600/Prosiding Seminar Al-Islam %26 Kemuhammadiyahan_13.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Thamrin, M. (2020). Internalisasi Nilai-Nilai Islam Rahmatan Lil Alamin Pada Pembelajaran Al Islam Dan Kemuhammadiyahan (AIK/ISMUBA) Di Sekolah Menengah Atas Muhammadiyah Daerah Minoritas. Ta’lim: Jurnal Studi Pendidikan Islam, 3(1), 22–38. https://doi.org/10.52166/talim.v3i1.1754
UMSU, P. P. F. (n.d.). Profil PAI FAI UMSU. Retrieved February 26, 2023, from https://pai.umsu.ac.id/profil-lulusan/
Widayanti, F. (2019). Implementasi Kurikulum Ismuba di MI Unggulan Muhammadiyah Lemahdadi. 10(I), 69–82.
Refbacks
- There are currently no refbacks.