PENGARUH PENGETAHUAN DAN PERSEPSI MAHASISWA PERBANKAN SYARIAH UMSU TERHADAP MINAT BERKARIR DI BANK SYARIAH
Abstract
This study aims to determine and analyze the effect of knowledge and perceptions of UMSU Islamic banking students on career interests in Islamic banks. This study used primary data using a questionnaire method for 72 respondents using probability sampling technique. This study uses a model with a multiple linear regression analysis approach to determine the effect of knowledge and perceptions of UMSU Islamic banking students on career interest in Islamic banking. The results of the study show that knowledge appears to have a positive and significant effect on interest in a career in Islamic banks, perceptions have a positive and significant effect on interest in a career in Islamic banks. Simultaneously the knowledge and perceptions of UMSU Islamic banking students have a positive and significant effect on career interest in Islamic banks with an adjusted R-Square coefficient of determination of 73.4%.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afandi, A., Amsari, S., Hayati, I., Devi, S., & Lubis, F. R. (2022). Affiliate marketing business model education in promoting keloria products. Community Empowerment, 7(11), 2009-2014.
Fabiana Meijon Fadul. (2019). Pengaruh Persepsi dan Motivasi Terhadap Minat Mahasiswa Program Studi Perpajakan Untuk Berkarir di Bidang Perpajakan. 1(1), 1–11.
Jayanti, Fitri dan Arista, nanda tika. (2018). PERSEPSI MAHASISWA TERHADAP PELAYANAN PERPUSTAKAAN UNIVERSITAS TRUNOJOYO MADURA Fitri Jayanti, Nanda Tika Arista Universitas Trunojoyo Madura. 12, 205–223.
Matondang, A. (2018). Pengaruh Antara Minat Dan Motivasi Dengan Prestasi Belajar. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(2), 24–32. https://jurnal.uisu.ac.id/index.php/Bahastra/article/view/1215
Nur Latifah, R., & Setyono, J. (2022). Determinan Minat Berkarir Mahasiswa di Lembaga Keuangan Syariah Dengan Motivasi Sebagai Variabel Moderasi. Journal of Business Management and Islamic Banking, 1(1), 17–34. https://doi.org/10.14421/jbmib.2022.011-02
Ramadhani Khija, ludovick Uttoh, M. K. T. (2015). Teknik Pengambilan Sampel. Ekp, 13(3), 1576–1580.
Rialdy, N., Sari, M., & Pohan, M. (2022). Model Pengukuran Motivasi dan Minat Karir Mahasiswa Akuntansi Sebagai Konsultan Pajak : Studi pada Perguruan Swasta di Kota Medan. 6(April), 1519–1528.
Sulistiyowati, T. I., & Hakim, L. (2021). Pengaruh Pengetahuan Perbankan Syariah Dan Religiusitas Terhadap Minat Berkarir Di Perbankan Syariah Dengan Sikap Sebagai Variabel Moderasi. JIMAT (Jurnal Ilmiah Mahasiswa Akuntansi), 12(01), 1037–1045. https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/S1ak/article/view/33652/18163
Fabiana Meijon Fadul. (2019). Pengaruh Persepsi dan Motivasi Terhadap Minat Mahasiswa Program Studi Perpajakan Untuk Berkarir di Bidang Perpajakan. 1(1), 1–11.
Jayanti, Fitri dan Arista, nanda tika. (2018). PERSEPSI MAHASISWA TERHADAP PELAYANAN PERPUSTAKAAN UNIVERSITAS TRUNOJOYO MADURA Fitri Jayanti, Nanda Tika Arista Universitas Trunojoyo Madura. 12, 205–223.
Matondang, A. (2018). Pengaruh Antara Minat Dan Motivasi Dengan Prestasi Belajar. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(2), 24–32. https://jurnal.uisu.ac.id/index.php/Bahastra/article/view/1215
Nur Latifah, R., & Setyono, J. (2022). Determinan Minat Berkarir Mahasiswa di Lembaga Keuangan Syariah Dengan Motivasi Sebagai Variabel Moderasi. Journal of Business Management and Islamic Banking, 1(1), 17–34. https://doi.org/10.14421/jbmib.2022.011-02
Ramadhani Khija, ludovick Uttoh, M. K. T. (2015). Teknik Pengambilan Sampel. Ekp, 13(3), 1576–1580.
Nasution, M. A., & Afandi, A. (2022). Pelatihan dan Pendampingan Penggunaan Digital Marketing kepada Pelaku UMKM di Desa Saentis Kabupaten Deli Serdang. Fusion: Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat, 58-65.
Rialdy, N., Sari, M., & Pohan, M. (2022). Model Pengukuran Motivasi dan Minat Karir Mahasiswa Akuntansi Sebagai Konsultan Pajak : Studi pada Perguruan Swasta di Kota Medan. 6(April), 1519–1528.
Sulistiyowati, T. I., & Hakim, L. (2021). Pengaruh Pengetahuan Perbankan Syariah Dan Religiusitas Terhadap Minat Berkarir Di Perbankan Syariah Dengan Sikap Sebagai Variabel Moderasi. JIMAT (Jurnal Ilmiah Mahasiswa Akuntansi), 12(01), 1037–1045. https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/S1ak/article/view/33652/18163
Hayati, I., Amsari, S., Sihotang, M. K., & Afandi, A. (2022). Training of management and establishment of sharia cooperatives (Baitul Maal Wat Tamwil) at Aisyiyah Percut Sei Tuan. Community Empowerment, 7(9), 1459-1464.
DOI: https://doi.org/10.30596/almuhtarifin.v2i1.14579
Refbacks
- There are currently no refbacks.