Development Of Interactive Linktree-Based Animated Video Learning Media On Theme 3 Subtheme 2 Diversity Of Living Things Class IV SDN 106158 Pematang Johar
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
AH Sanaky, Hujair. (2013). Media Pembelajaran Interaktif-Inovatif. Yogyakarta: Rajawali Pers.
____________. (2017). Media Pembelajaran. Jakarta : Rajawali Pers.
Akker, J. Van Den. (2010). Design Approaches and Tools in Education and Training. Kluwer Academic Publisher.
Anggit. (2018). Pengembangan Media Interaktif Animasi Dasar Berbasis Adobe Flash CS6 Untuk Siswa Kelas XI Di SMK N 5 Yogyakarta.
Arsyad, Azhar. (2013). Media Pembelajaran. Jakarta : Raja Grafindo Persada
Asyhar, Rayandra. (2013). Kreatif Mengembangkan Media Pembelajaran Jakarta : Gaung Persada (GP) Press Jakarta.
Buchari, Sentinowo, & L. (2015). Rancang Bangun Video Animasi 3 Dimensi Untuk Mekanisme Pengujian Kendaraan. E- Journal Teknik Informatika.
Channel, B. (2020). Review Terabry Mengenai Aplikasi Capcut. https://www.bandotgaming.xyz/2020/09/Aplikasi capcut.html?m=1
Daryanto. (2010). Media Pembelajaran. Jakarta : Gava Media.
Dian. (2016). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif Mata Pelajaran Gambar Teknik Di SMK N 1 Pleret.
Emzir. (2010). Metodologi Penelitian Pendidikan. Bandung: Raja Grafindo Persada.
Isromia, S. (2021). Keefektifan Pembelajaran E-Learning Berbantuan Linktree Terhadap Hasil Belajar Ipa Materi Tata Surya Kelas Vi Min 1 Kota Surabaya. Jurnal Pendidikan Guru. http://digilib.uinsby.ac.id/49480/
Ivers, K.S. & Baron, A. (2010). Multimedia Projects Ineducation Designing Produ-cing ang assesing (4th ed). Santa Bar-bara: Abc.Clio. Llc.
Manurung. (2012). Metodologi Penelitian. Jakarta : Halaman Moeka.
Musfiqon. (2012). Pengembangan Media dan Sumber Pembelajaran. Jakarta : PT. Prestasi Pustakarya
Narendara. (2021). Aplikasi Capcut Pro Mod APK Download Versi Terbaru 2021. https://rsddrsoebandi.id/aplikasi-capcut-pro/
Nusirwan, M. S. (2020). Pengembangan Materi Ajar Berbasis (ICT) Dengan Memakai Linktree Pada Materi Aritmatika Sosial Siswa Kelas VI SD Islam Annur Prima Dimasa Pandemi Covid 19. Jurnal Maju, 8 (2), 433–447.
Pertiwi, N. (2020). Pengembangan Bahan Ajar Information and Communication Technology (ICT) dengan Menggunakan Link.Tree pada Materi Statistik Kelas X SMK IMELDA. Jurnal Universitas Islam Negeri Sumatera Utara. http://digilib.uinsby.ac.id/49480/
Pribadi, Benny. (2017). Media dan Teknologi dalam Pembelajaran. Jakarta : Kencana
Purwanto, J. (2011). Penggunaan Video Sebagai Media Pembelajaran. Jakarta Kencana.
Puspitosari, H. A. (2010). Pemrograman Web Database dengan PHP dan MySQL Tingkat Lanjut. Skripta.
Putra, N. (2012). Research and Development, Penelitian dan Pengembangan Suatu Pengantar Pendidikan.Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Rahmil, A. dan. (2017). Korelasi Motivasi Belajar Menggunakan Media Berbasis Video Dengan Hasil Belajar Kognitif Siswa Pada Materi Gejala Alam di Kelas V SD Negeri 1 Peusangan. Jurnal Pendidikan Almuslim, V (1), 32.
Raisha, M. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis WEB Menggunakan Linktree Pada Materi Sistem Saraf. Jurnal Pendiidikan UIN Gunung Jati.
Retnawati, H. (2015). Analisis Kuantitatif Instrumen Penelitian. Bandung: Parama Publishing.
Riduwan. (2014). Dasar-dasar Statistika. Bandung: Alfabeta.
Rizky Wantoro, Citra Ika Praciitya, D. (2021). Pengembangan Media “Linktree” Dalam Pembelajaran Daring Menyampaikan Teks Berita Bagi Siswa Kelas VII. Jurnal Terbuka, 2 (1), 21–32.
Sanjaya, W. (2010). Strategi Pembelejaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. In Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan (hal. 172). Kencana.
Semiawan, C. (2010). Catatan Kecil tentang Penelitian dan Pengembangan Ilmu Pengetahuan. Jakarta: Kencana Predana Media Group.
Setyosari, P. (2010). Metode Penelitian Pendidikan dan Pengembangan. Jakarta: Kencana.
Smaldino, S. E. et. al. (2011). Instructional Technology and Media from Learning. Jakarta: Kencana Predana Media Group.
Sofyan, A. F. (2010). Digital Multimedia: animasi, sound, editing dan video editing (hal. 4). Yogyakarta: Andi Yogyakarta.
Sugiyono. (2010). Metode Penelitan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
___________. (2013). Metode Penelitian & Pengembangan. Jakarta: Kencana.
___________. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.
___________. (2017). Metode Penelitian & Pengembangan Research and Development. Bandung: Alfabeta.
Susilana, Rudi & Riyana, Cepi. (2017). Media Pembelajaran : Bandung: Wacana Prima
Trianto. (2011). Model Pembelajaran Terpasu : Konsep Strategi, dan Implementasinya Dalam Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP). Bumi Aksara.
Winarso, B. (2021). Cara Menggunakan Aplikasi Capcut untuk Edit Video. https://trikinet.com/post/aplikasi-capcut/
Young & Abreu (2011). Game Quiz Online. Yogyakarta : Pustaka Belajar
Zaccaria, A. (2020). Bootstrapped and Global from Day One: The Story of Linktree. https://startupnation.com/start-your-business/bootstrapped-global
DOI: https://doi.org/10.30596/ejoes.v4i3.16856
Refbacks
- There are currently no refbacks.
(EJOES) Educational Journal of Elementary School
Department of Elementary School Teacher Educational, University of Muhammadiya Sumatera UtaraKampus 1 FKIP UMSU
Jl. Kapten Muchtar Basri No.3, Glugur Darat II,Medan
Sumatera Utara-20238
E-mail: ejoes@umsu.ac.id

Educational Journal of Elementary School (EJoES) is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License