The Effect Of Picture Word Card Media On Students' Reading Skills In Grade Ii Of State Elementary School 020617 South Binjai District, Binjai City
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amini, N., & Suyadi, S. (2020). Media Kartu Kata Bergambar Dalam Meningkatkan Kemampuan Kosakata Anak Usia Dini. PAUDIA : Jurnal Penelitian Dalam Bidang Pendidikan Anak Usia Dini, 9(2), 119–129. https://doi.org/10.26877/paudia.v9i2.6702
Arsyad, A. (2019). Media Pembelajaran (M. E. Dr. Asfah Rahman (ed.)).
Auliah, M., Halimah, A., Sulaiman, U., & ... (2021). Pengaruh Penggunaan Media Kartu Kata Bergambar terhadap Kemampuan Membaca Permulaan Peserta Didik Kelas II SDN Bontoramba Gowa. Jurnal Ilmiah …, 03(2), 148–156. http://journal.uin-alauddin.ac.id/index.php/jipmi/article/download/22687/11867
Cahyadi. (2019). Pengembangan Media dan Sumber Belajar: Teori dan Prosedur (Laksita indonesia (ed.)).
Dalman. (2014). Keterampilan Membaca. PT RajaGrafindo Persada.
Desi Pristiwanti, Bai Badariah, Sholeh Hidayat, R. S. D. (2022). Jurnal Pendidikan dan Konseling di Sekolah Dasar Islam. 4, 2556–2560.
Elendiana, M. (2020). Upaya Meningkatkan Minat Baca Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 2(1), 54–60. https://doi.org/10.31004/jpdk.v1i2.572
Ismiyati, I. (2018). Upaya Meningkatkan Kemampuan Membaca Permulaan Melalui Media Kartu Kata Bergambar Pada Anak Kelompok B Tk Dharma Wanita Sucen Gemawang Temanggung. Jurnal AUDI, 3(2). https://doi.org/10.33061/ad.v3i2.2732
Lestari, O. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Indonesia (Mp. Winarti (ed.)). Umsupress.
Nurfadhillah, S. (2021). Media Pembelajaran (Resa Awahita (ed.)). CV Jejak.
Ramadan, I., & Tirtowarti, N. (2015). Peningkatan Kemampuan Membaca Nyaring melalui Puisi Menggunakan Media Flash Card Kelas III Sdn 34. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran …. https://jurnal.untan.ac.id/index.php/jpdpb/article/view/11435%0Ahttps://jurnal.untan.ac.id/index.php/jpdpb/article/viewFile/11435/pdf
Ramadanti, E., & Arifin, Z. (2021). Strategi Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan melalui Media Kartu Bergambar bagi Anak Usia Dini dalam Bingkai Islam dan Perspektif Pakar Pendidikan. KINDERGARTEN: Journal of Islamic Early Childhood Education, 4(2), 173–187.
Safitri, T. M., Susiani, T. S., & Suhartono, S. (2021). Hubungan antara Minat Membaca dan Keterampilan Menulis Narasi Siswa di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(5), 2985–2992. https://edukatif.org/index.php/edukatif/article/view/1029
Sinambela. (2021). Metodologi Penelitian Kuantitatif: Teoretik dan Praktik (Monalisa (ed.); Dua). PT RajaGrafindo Persada.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D). Alfabeta.
Tantawati, I. (2015). Terampil Berbahasa Indonesia (D. Widayati (ed.)). Citapustaka Media Perintis.
DOI: https://doi.org/10.30596/ejoes.v4i3.16948
Refbacks
- There are currently no refbacks.
(EJOES) Educational Journal of Elementary School
Department of Elementary School Teacher Educational, University of Muhammadiya Sumatera UtaraKampus 1 FKIP UMSU
Jl. Kapten Muchtar Basri No.3, Glugur Darat II,Medan
Sumatera Utara-20238
E-mail: ejoes@umsu.ac.id

Educational Journal of Elementary School (EJoES) is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License