Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Permintaan Konsumen Teh Raja

Laila Ayu Rafika, Sri Astuti, Camelia Safitri

Abstract


Utilization of technological advances makes ready-to-drink tea drinks a lifestyle of various groups of people who like instant and fast food and beverage products so that they can support their daily activities, that's why ready-to-drink tea products have sprung up offering many advantages and different flavors. latest. The researcher aims to describe the factors of consumer demand for Teh Raja products, namely ready-to-eat tea which continues to grow, in order to get a good response from the community so that the product survives. This study uses descriptive qualitative research. The data collection techniques carried out in this study are active participatory observation, semi-structured interviews, and documentation, the validation of the data used is done by triangulation. Teh Raja is moderate consumer income and consumer tastes in Teh Raja products are satisfied because the taste of Teh Raja is in accordance with the tastes of local consumers and feels satisfied.

Keywords


Consumer Demand. Teh Raja, Consumer Income, Consumer Tastes.

Full Text:

PDF

References


Andi Siswanto. (2018). Pasar Minuman Teh Siap Saji Semakin Manis. Agustus, Https://Industri.Kontan.Co.Id/News/Pasar-Minuman-Teh-Siap-Saji-Semakin-Manis

ahmad syafii, mira hastin, salmiah. (2020). Ekonomi Mikro. In Wahyuddin (Ed.), Ekonomi Mikro (1st ed., p. 158). Yayasan Kita Menulis.

Arviana, Herman, A. (2021). Faktor-faktor yang mempengaruhi permintaan konsumen terhadap produk lokal Pakaian jadi di purwokerto. 1–6.

Dr. Erlina Rufaidah, M. S. (2015). Ilmu Ekonomi (1st ed.). Graha Ilmu.

Halim, M. A. (2018). Teori Ekonomi Mikro (3rd ed.). Mitra Wacana Media.

Hanafi, M. (2004). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Konsumen Dalam Pembelian Teh Botol Sosro. Universitas Islam Indonesia.

Lestari, I. (2019). Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Permintaan Komoditas Tomat. Ekuilnommi, 1(1), 17–25.

Miftahuddin, L. (2020). (2021). Analisis Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Permintaan Cabai Rawit Merah (Capsicum frutescens L.). Eprints.Undip.Ac.Id.

Ninla Elmawati Falabiba, Anggaran, W., Mayssara A. Abo Hassanin Supervised, A., Wiyono, B. ., Ninla Elmawati Falabiba, Zhang, Y. J., Li, Y., & Chen, X. (2014). Analisis Permintaan Teh Kemasan di Kota Pekanbaru. Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents, 5(2), 40–51.

Pitaloka, T. (2017). Analisis Permintaan dan Kesediaan Membayar Konsumen (Willlingness to Pay) pada Teh Hijau Celup di Kelurahan Kraton Kecamatan Tegal Barat Kota Tegal [Universitas Diponegoro]. eprints.undip.ac.id

Soesatyo, Y. (2015). Pengaruh Tingkat Pendapatan Dan Pengetahuan Ekonomi Terhadap Tingkat Konsumsi Mahasiswa Program Pascasarjana Universitas Negeri Surabaya. Jurnal Ekonomi Pendidikan Dan Kewirausahaan, 3(1), 214–226. https://doi.org/DOI:10.26740/jepk.v3n2.p214-226

Sunarno,andy, eka. (2021). Teori Ekonomi Mikro.

Dr. Erlina Rufaidah, M. S. (2015). Ilmu Ekonomi (1st Ed.). Graha Ilmu.

Faridatul, F. (2016). Pengaruh Pendapatan, Dana Talangan Haji Dan Religiusitasterhadap Keputusan Nasabah Mendaftar Haji. Jurnal NUSAMBA, 1(1), 58–67. Https://Ojs.Unpkediri.Ac.Id/Index.Php/Manajemen/Article/View/305

Halim, M. A. (2018). Teori Ekonomi Mikro (3rd Ed.). Mitra Wacana Media.

Iskandar, M. (2014). Pengantar Ilmu Ekonomi (Fidya Arie Pratama (Ed.); 1st Ed.). Deepublish.ahmad syafii, mira hastin, salmiah. (2020). Ekonomi Mikro. In Wahyuddin (Ed.), Ekonomi Mikro (1st ed., p. 158). Yayasan Kita Menulis.

Arviana, Herman, A. (2021). Faktor-faktor yang mempengaruhi permintaan konsumen terhadap produk lokal Pakaian jadi di purwokerto. 1–6.

Dr. Erlina Rufaidah, M. S. (2015). Ilmu Ekonomi (1st ed.). Graha Ilmu.

Halim, M. A. (2018). Teori Ekonomi Mikro (3rd ed.). Mitra Wacana Media.

Hanafi, M. (2004). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Konsumen Dalam Pembelian Teh Botol Sosro. Universitas Islam Indonesia.

Lestari, I. (2019). Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Permintaan Komoditas Tomat. Ekuilnommi, 1(1), 17–25.

Miftahuddin, L. (2020). (2021). Analisis Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Permintaan Cabai Rawit Merah (Capsicum frutescens L.). Eprints.Undip.Ac.Id.

Ninla Elmawati Falabiba, Anggaran, W., Mayssara A. Abo Hassanin Supervised, A., Wiyono, B. ., Ninla Elmawati Falabiba, Zhang, Y. J., Li, Y., & Chen, X. (2014). Analisis Permintaan Teh Kemasan di Kota Pekanbaru. Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents, 5(2), 40–51.

Pitaloka, T. (2017). Analisis Permintaan dan Kesediaan Membayar Konsumen (Willlingness to Pay) pada Teh Hijau Celup di Kelurahan Kraton Kecamatan Tegal Barat Kota Tegal [Universitas Diponegoro]. eprints.undip.ac.id

Soesatyo, Y. (2015). Pengaruh Tingkat Pendapatan Dan Pengetahuan Ekonomi Terhadap Tingkat Konsumsi Mahasiswa Program Pascasarjana Universitas Negeri Surabaya. Jurnal Ekonomi Pendidikan Dan Kewirausahaan, 3(1), 214–226. https://doi.org/DOI:10.26740/jepk.v3n2.p214-226

Sunarno,andy, eka. (2021). Teori Ekonomi Mikro.

Prof. Dr. Sugiyono. (2017). Metode Penelitian.




DOI: https://doi.org/10.30596/ekonomikawan.v23i1.11278