Optimizing Learning Strategies For Early Chilhood During The Covid-19
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Ahmadi, C. N. D. A. (1997). Metodologi Penelitian. Jakarta: Bumi Aksara.
Choiroh, N. (n.d.). Efek Pembelajaran Berbasis Daring/ E-Learning Dalam Pandangan Siswa, p. 24.
Djamarah, S. B. (1996). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Ervita, A. (2018). Pengaruh Startegi Pembelajaran Aktif Tipe The Power Of Two Terhadap Hasil Belajar IPS Siswa Kelas V Sd Negri 6 Metro Barat. Universitas Lampung.
Fadilah., A. N. (2021). Strategi Menghidupkan Motivasi Belajar Anak Usia Dini Selama Pandemi COVID-19 melalui Publikasi. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1).
G, S. consueio. (1993). Pengantar Metode Penelitian (terjemah). Jakarta: Universitas Indonesia (UI) Press.
Hadi, S. (n.d.). Metodologi Research II. Jogjakarta: Andi Offset.
Hamlik, O. (2008). Kurikulum Dan Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Ibrahim, N. sudjana. (1989). Penelitian Pendidikan. Bandung: Sinar Baru.
Kholisotin, L. (n.d.). Strategi Pembelajaran Tematik Kelas Awal Sd Muhammadiyah. Jurnal Edusains, 2.
Majid, A. (2013). Strategi pembelajaran. Bandung: Remadja Rosdakarya.
Naniek Kusumawati, E. S. M. (n.d.). Strategi Belajar Mengajar Di Sekolah Dasar. CV.AE media grafika.
Organization, W. H. (2020). Index @ Covid19.Who.Int. Https://Covid19.Who.Int/.
(P2P), D. J. P. dan P. P. (n.d.). Pedoman Kesiapsiagaan Menghadapi Infeksi Novel Coronavirus (2019-Ncov). Jakarta: Kementerian Kesehatan RI.
Rizka Harfiani, Mavianti Mavianti, H. R. S. (2021). Model Manajemen Pembelajaran Pada Masa Pandemi. In Seminar Nasional Teknologi Edukasi Sosial Dan Humaniora (pp. 487–498).
Safira, Dela, Maviantii, M. (2022). Teaching The Characteristics Of Letters To Early Childhood During The Covid-19 Pandemic In Ra. Ar-Raudlatul Hasanah. [D’coffeMic] Tadarus Confrence of International Islamic Civilization, 1(1), 109–114.
Saleh, M. N. (2016). Penerapan Strategi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Sma Negri 1 Kota Besi Kota Waringen Timur. IAIN Palangkaraya.
Sugiono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
update-corona-29-juni-55-092-positive-23-800-recovery-2-805-died @ www.kompas.tv . (n.d.). https://www.kompas.tv/article/90177/update-corona-29-juni-55-092-positif-23-800-sembuh-2-805-meninggal
DOI: https://doi.org/10.30596/arrasyid.v3i2.17465
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.