Evaluation Of The Implementation Of The Lecture Process For Postgraduate PAI Students At UIN Imam Bonjol Padang In The Digital Era
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmadi, F., & Ibda, H. (2021). Desain Pendidikan dan Teknologi Pembelajaran Daring di Era Revolusi Industri 4.0 dan Society 5.0. Qahar Publisher.
Akhyar, M., Iswantir, M., Febriani, S., & Gusli, R. A. (2024). Strategi Adaptasi dan Inovasi Kurikulum Pendidikan Islam di Era Digital 4.0. Instructional Development Journal, 7(1).
Akhyar, M., Zakir, S., Gusli, R. A., & Fuad, R. (2023). Pemanfaatan Artificial Intelligence (AI) Perflexity AI dalam penulisan tugas mahasiswa pascasarjana. Idarah Tarbawiyah: Journal of Management in Islamic Education, 4(2), 219–228.
Ariani, M., Zulhawati, Z., Haryani, H., Zani, B. N., Husnita, L., Firmansyah, M. B., Karuru, P., & Hamsiah, A. (2023). Penerapan Media Pembelajaran Era Digital. PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
Destriani, D., Warsah, I., & Karolina, A. (2023). Analisis Pembelajaran Berbasis 4C’s Pada Program Studi Pendidikan Agama Islam. IAIN CURUP.
Ginting, D., Fitri, D. I., Mulyani, Y. S., Ismiyani, N., & Sabudu, D. (2021). Inovasi Pengajaran dan Pembelajaran Melalui Platform Digital Teori dan Praktik Pengoperasian. Media Nusa Creative (MNC Publishing).
Handoko, S. B., Sumarna, C., & Rozak, A. (2022). Pendidikan Agama Islam (PAI) Berbasis Multikultural. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 11260–11274.
Janah, B. U., & Ristianah, N. (2024). Penerapan Metode Blended Learning dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Sasana: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2(2), 121–128.
Mustari, M. (2022). Administrasi dan manajemen pendidikan sekolah. Prodi S2 Studi Agama-Agama UIN Sunan Gunung Djati Bandung.
Nurdin, I., & Hartati, S. (2019). Metodologi penelitian sosial. Media Sahabat Cendekia.
Pendit, P. (2008). Perpustakaan Digital Perguruan Tinggi: tantangan peningkatan kualitas jasa.
Rahmat, A., Arif, M., Mirnawati, M., Azizah, S., Lestari, L. P., Aliyyah, R. R., Sarimanah, E., Sushanty, V. R., & Suharyati, H. (2023). Desain Pembelajaran Berbasis Kasus. Ideas Publishing.
Rijali, A. (2019). Analisis data kualitatif. Alhadharah: Jurnal Ilmu Dakwah, 17(33), 81–95.
Sabri, A. (2020). Pendidikan Islam Menyongsong Era Industri 4.0. Deepublish.
Saihu, M. (2021). Pedidikan Moderasi Beragama: Kajian Islam Wasathiyah Menurut Nurcholish Madjid. In Andragogi: Jurnal Pendidikan Islam dan Manajemen Pendidikan Islam (Vol. 3, Issue 1, pp. 16–34). Institut PTIQ Jakarta. https://doi.org/10.36671/andragogi.v4i01.151
Salim, S. (2022). Manajemen Hubungan Masyarakat Dalam Peningkatan Layanan Pesantren Al-Yusufiyah Huta Holbung Tapanuli Selatan. Jurnal Al-Fatih, 5(1), 109–128.
Sanjaya, W. (2009). Kurikulum dan Pembelajaran. Kencana.
Sufri, M. (2023). Peningkatan Mutu Pada Program Studi Magister Pendidikan Agama Islam UIN Ar-Raniry (Studi Analisa Peluang Dan Tantangan). Pasca Sarjana UIN Ar-Raniry.
DOI: https://doi.org/10.30596/19690
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Intiqad Jurnal Agama dan Pendidikan Islam is abstracting & indexing in the following databases:
View My StatsEditorial Address:
Faculty of Islamic Religion, Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara. Jl. Mukhtar Basri No. 3 Medan 20238 Telp. (061) 6622400 ext. 27 dan 28 Fax. (061) 6625474. e-mail: intiqad@umsu.ac.id