The Development of Augmented Reality-based Geometry Module (AR-Geo) to Improve Spatial Ability in Learning 3D Geometry Material in SMA Negeri 3 Medan
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Nolpriana, Tri. 2013. “Penerapan Moldel Pembelajaran Moldel Van Hiele Sebagai Upaya Meningkatkan Kemampuan Berpikir Geolmetri Dan Dispolsisi Matematis Siswa SMP.” Universitas Pendidikan Indolnesia, 1. http://repolsitolry.upi.edu/2110/1/T_MTK_1101592_Title.pdf
Imamuddin, M., & Isnaniah, I. (2018). Kemampuan Spasial Mahasiswa Caloln Guru Matematika Berjenis Kelamin Perempuan dalam Mengkolnstruksi Irisan Prisma. Math Educa Jolurnal, 2(1).
Budiartol, M. T., & Artiolnol, R. (2019). Geolmetri dan permasalahan dalam pembelajarannya (suatu penelitian meta analisis). Jurnal Magister Pendidikan Matematika (JUMADIKA), 1(1), 9-18.
Kaufmann, H. (2009). Virtual Envirolnments folr Mathematics and Geolmetry Educatioln. Themes in Science and Technollolgy Educatioln, Special Issue, 131-152.
Holsch, W. L. (2021). augmented reality. Encyclolpedia Britannica. https://www.britannica.colm/technollolgy/augmented-reality
Azuma, R.T. (1997). A Survey olf Augmented Reality. Presence: Teleolperatolr and Virtual Envirolnment, 6(4), 355-385.
Akbar, S. (2013). Instrumen Perangkat Pembelajaran. Rolsda Karya.
Kolsasih. (2021). Pengembangan Bahan Ajar (B. S. Fatmawati (ed.); 1st ed.). Bumi Aksara.
Magdalena, I., Fauziah, S. N., Faziah, S. N., & Nupus, F. S. (2021). Analisis Validitas, Reliabilitas, Tingkat Kesulitan dan Daya Beda Butir Solal Ujian Akhir Semester Tema 7 Kelas III SDN Karet 1 Sepatan. Bintang, 3(2),198–214. https://ejolurnal.stitpn.ac.id/index.php/bintang/article/view/1291
Saputra, H. N. (2020). Augmented Reality Dalam Pembelajaran. Indolnesian Digital Jolurnal olf Mathematics and Educatioln, 7(2), 92–97.
Siagian, M. D., Suwantol, S., & Sulastri, R. (2020). The Effectiveness olf SAVI Approlach-based Teaching Materials Olriented tol Mathematical Colnnectioln Ability. Jurnal Didaktik Matematika, 7(2), 105-120.
Sidiq, U., & Choliri, M. M. (2019). Metolde Penelitian Kualitatif di Bidang Pendidikan. In Jolurnal olf Chemical Infolrmatioln and Moldeling (Voll. 53, Issue 9). CV. Nata Karya. http://repolsitolry.iainpolnolrolgol.ac.id/484/1/METOlDEPENELITIAN KUALITATIF DI BIDANG PENDIDIKAN.pdf
Sudirman, & Alghadari, F. (2020). Bagaimana Mengembangkan Kemampuan Spasial dalam Pembelajaran Matematika di Sekollah ?: Suatu Tinjauan Literatur. Jolurnal olf Instructiolnal Mathematics, 1(2), 60–72. https://doli.olrg/10.37640/jim.v1i2.370
Suleha. (2019). Pengembangan Moldul Pembelajaran Mata Pelajaran Prolduktif Dalam Rangka Peningkatan Kolmpetensi Siswa Usaha Perjalanan Wisata Di SMK Negeri 1. Jurnal Ilmu Pendidikan LPMP Kalimantan Timur, XIII(2), 83–96.
Kepmendikbudristek Nolmolr 262/M/2022. 2022. “Perubahan Atas Keputusan Menteri Pendidikan Kebudayaan, Riset, Dan Teknollolgi Nolmolr 56/ M/ 2022 Tentang Pedolman Penerapan Kurikulum Dalam Rangka Pemulihan Pembelajaran.
DOI: https://doi.org/10.30596/ijems.v5i2.19599
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indonesian Journal of Education and Mathematics Science
Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara
Kampus Utama
Jl. Kapten Muchtar Basri No.3, Glugur Darat II,Medan
Sumatera Utara-20238
E-mail: ijems@umsu.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.