Implementation of the Computer-Based National Assessment-Oriented School Literacy Movement Policy for Elementary School Students in Bireuen District
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Yunus, A. (2017). Pembelajaran Membaca Berbasis Pendidikan Karakter. Bandung: Refika Aditama.
Susanto, A. (2016). Manajemen Peningkatan Kinerja Guru. Jakarta: Kencara.
Ambar, T. S. (2017). Kemitraan dan Model Pemberdayaan. Yogyakarta: Gava Media.
Amirullah. (2017). Pengantar Manajemen. Jakarta: Mitra Wacana Media.
Straus, A & Corbin, J. (2019). Dasar-dasar Penelitian Kualitatif. Yogyakarta. Pustaka Pelajar.
Arsyad, A. (2020). Pokok-Pokok Manajemen. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Clay, M. M. (2018). Change over Time in Children’s Literacy Development. Portsmouth: Heinemann.
Sunendar, D. (2018). Panduan Gerakan Literasi Nasional. Jakarta. Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Wray, D. et.al. (2018). Teaching Literacy Effectively in the Primary School. New York: Routledge Falmer. PDF e-book.
Danim, S. (2018). Visi Baru Manajemen Sekolah. Jakarta: Bumi Aksara.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Arikunto, S. (2016). Prosedur Penelitian Menurut Pendekatan Praktis. Jakarta: Rineka Cipta.
Supriono, S. & Sapari, A. (2021). Manajemen Berbasis Sekolah. Surabaya: SIC.
Hadi, S. 2017. Metodology Research. Bandung: Alfabeta.
Tilaar, H.A.R. & Nugroho, R. (2019). Kebijakan Pendidikan: Pengantar Untuk Memahami Kebijakan Pendidikan dan Kebijakan Pendidikan Sebagai Kebijakan Publik. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Septiyantono, T. (2017). Literasi Informasi. Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.
DOI: https://doi.org/10.30596/ijems.v5i2.17923
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indonesian Journal of Education and Mathematics Science
Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara
Kampus Utama
Jl. Kapten Muchtar Basri No.3, Glugur Darat II,Medan
Sumatera Utara-20238
E-mail: ijems@umsu.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.