Implementation Of The Deep Independent Curriculum Learning Education Religion Islam
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amirudin, N. (2023). The design of Islamic worldview in preventing radicalism at the University of Muhammadiyah Gresik. ATTARBIYAH: Journal of Islamic Culture and Education, 93-105.
Aziz, R. (2017). Creative Learning. Malang: Edulitera.
Hasnawati. (2021, Juni 28). Pola Penerapan Merdeka Belajar Pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Dalam Meningkatkan Daya Kretivitas Peserta Didik Di SMAN 4 Wajo. Pola Penerapan Merdeka Belajar Pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Dalam Meningkatkan Daya Kretivitas Peserta Didik Di SMAN 4 Wajo. Parepare, Sulawesi Selatan, Indonesia: IAIN Pare.
Jamil, I. A. (2003). Revormulasi Rancangan Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. In I. A. Jamil, Revormulasi Rancangan Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jakarta: Rineka Cipta.
Khoirurijal, f. S. (2022). Pengembangan Kurikulum Merdeka. Malang: CV. Literasi Nusantara abadi.
Minarti, S. (2013). Ilmu Pendidikan Agama Islam. Jakarta: Hamzah.
Mudrikah, K. d. (2022). Implementasi Merdeka Belajar Kampus merdeka di Universitas Islam Nusantara. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5.
Mudzakir, A. M. (2021). Ilmu Pendidikan Islam, dalam Alaika M, bagus, dkk, Menyorot Kebijakan Merdeka Belajar. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Muqawim, A. d. (2020). Pengembangan Kreativitas Anak Melalui Konsep Merdeka Belajar di Sanggar Anak Alam. Jurnal Study PGRA, 6.
Nasional, D. P. (208). Kamus Besar Bahasa Indonesia, Pusat Bahasa. Jakarta.
Nata, A. (2012). Metodologi Studi Islam. In A. Nata, Metodologi Studi Islam. Jakarta: PT Raja Grafindo.
Naufal, I. Y. (2020). Penelitian Penerapan Progam Sistem Kredit Semester Menunjang Terealisasinya Merdeka belajar di SMA Negeri 1 Pekalongan. Prosiding Konferensi Ilmiah Pendidikan, 1.
Ningrum, A. s. (2022). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Kurikulum Merdeka Belajar (Metode belajar). Prosiding Pendidikan dasar, 1.
Pawito. (2007). Penelitian Komunikasi Kualitatif. Yogyakarta: Lkis.
Rifa'i, A. N. (2022). Penerapan kurikulum Merdeka Pada Pembelajaran PAI Di Sekolah. Syntsx Admiration 3, 8.
Riyadi, I. (2015). Integrasi Nilai-Nilai Kecerdasan Emosional Dalam Kurikulum Pendidikan Islam. Studia Islamika, 12.
Sari, R. M. (2019). Analisis Kebijakan Merdeka Belajar Sebagai Strategi Peningkatan Mutu Pendidikan. Prokurasi Edukasi Jurnal manajemen Pendidikan Islam, 1.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Bandung: Alfabeta.
DOI: https://doi.org/10.30596/arrasyid.v4i1.20118
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.