The Influence of Self Concept and Self Regulation on Student Learning Outcomes in the Tahfizh Al Qur'an Program at SMA-IT
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agus Poerwanto, & Hetty Murdiyani. (2021). Hubungan antara Konsep Diri , Regulasi Diri dan Tingkat Religiusitas dengan Penyesuaian Diri pada Santri Pondok Pesantren Al-Berr Pasuruan The Correlation Between Self-Concept, Self-Regulation and Level of Religiusity Toward Personal Adjustment Student o. 03(July 2021), 101–108.
Farah, M., Suharsono, Y., & Prasetyaningrum, S. (2019). Konsep diri dengan regulasi diri dalam belajar pada siswa SMA. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan, 7(2), 171–183. https://doi.org/10.22219/jipt.v7i2.8243
Fata, B. S. (2024). Dinamika Regulasi Diri Santri Penghafal Al-Qur’an Di Pesantren An-Nuqthah, Tangerang. 7(1), 69–95.
Hartanti, J. (2018). Konsep Diri, Karakteristik Berbagai Usia (1st ed.). Universitas PGRI Adi Buana Surabaya.
Kementerian Agama RI. (2010). Al-Qur’an dan Terjemahnya. Syamil Cipta Media.
Kristanto, A. (2022). Mengembangkan Kemampuan Self-Regulated Learning Bidang Metakognisi. Jurnal Pedagogi Dan Pembelajaran, 5(3), 518–524. https://doi.org/10.23887/jp2.v5i3.44331
Lita p, L. (2020). Modul Psikologi Remaja. July, 1–23.
Markhabi, F. (2024). Efektivitas Program Tahfizh Al-Qur’an di SMP Tahfizh Azhar Centre. Didaktika: Jurnal Kependidikan, 13(1), 441–454.
Pardosi, R. T. (2022). Pengaruh Konsep Diri Dan Regulasi Diri Terhadap Prestasi Belajar Ekonomi Bisnis. 5(58), 131–136.
Purnama, Y. (n.d.). Mengapa Perlu Menghafal Al Qur’an? (1). https://muslimah.or.id/6222-mengapa-perlu-menghafal-al-quran-1.html
Shidik, M. A. (2020). Pengaruh konsep diri dan motivasi berprestasi terhadap hasil belajar matematika siswa kelas x. Andragogi Jurnal Diklat Teknis Pendidikan Dan Keagamaan, 8(2), 553–569.
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Kuantitatif (Setyawami (ed.); Cetakan ke). Alfabeta.
Zulfitria. (2018). Peran Pembelajaran Tahfidz Al-Qur’an Dalam Pendidikan Karakter Siswa. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Era Rovolusi, 301–310.
DOI: https://doi.org/10.30596/arrasyid.v4i2.21959
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.