Internalization Of Resilience Values In Islamic Religious Education Learning
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Athena Barus, Carolina Sri., et. al. (2023). Karakteristik Peserta Didik Abad 21. Get Press Indonesia.
Dahlan R, M., & Murad, M. (2023). Keberanian Mengemukakan Pendapat dan Pemahaman Siswa. Journal on Education, 6(1), 775–786. https://doi.org/https://doi.org/10.31004/joe.v6i1
Diska, E. D. (2021). Peran Guru Pendidikan Agama Islam Dalam Membentuk Resiliensi Siswa Kelas VIII Di Madrasah Tsanawiyah Nuruz Zaman Kabupaten Jember [Institut Agama Islam Negeri Jember]. http://digilib.uinkhas.ac.id/id/eprint/6024
Habsyah, Nenden Yulianingsih., et. al. (2018). Meningkatkan Resiliensi Peserta Didik Melalui Peningkatan Kualitas Hubungan Guru Dengan Siswa. Fokus, 1(2), 44–51. https://doi.org/https://doi.org/10.22460/fokus.v1i2
Hasanah, Z. ., & Himami, A. S. . (2021). Model Pembelajaran Kooperatif Dalam Menumbuhkan Keaktifan Belajar Siswa. Irsyaduna: Jurnal Studi Kemahasiswaan, 1(1), 1–13. https://doi.org/https://doi.org/10.54437/irsyaduna.v1i1.236
Hazrullah. (2024). Pentingnya Sikap Sabar Bagi Guru PAI Dalam Mengelola Kelas. Jurnal Mudarrisuna: Media Kajian Pendidikan Agama Islam, 14(2), 253. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.22373/jm.v14i1.23292
Jannah, Lisna Rodhatul & Budiyani, K. (2024). Hubungan antara Penggunaan Media Sosial dengan Resiliensi Individu Usia Dewasa Awal. Prosiding Seminar Nasional 2024, 484. https://ejurnal.mercubuana-yogya.ac.id/index.php/SEMNAPSI
Khoiriyah, A. (2020). Implementasi Metode Dakwah Untuk Mengembangkan Kecerdasan Spiritual Jamaah Pada Maiyah Gambang Syafaat. Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.
Marhayati, N. (2021). Internalisasi Budaya Gotong Royong Sebagai Identitas Nasional. Jurnal Pemikiran Sosiologi, 8(1), 21–42. https://doi.org/https://doi.org/10.22146/jps.v8i1.68407
Muallif. (2022). Metodologi pembelajaran dalam Al Qur’an. An-Nur.Ac.Id. https://an-nur.ac.id/metodologi-pembelajaran-dalam-al-quran/
Mutmainah, F. (2019). Pengaruh Pola Asuh Terhadap Resiliensi Pada Remaja Awal. Universitas Negeri Jakarta.
Nababan, Damayanti., et. a. (2023). Strategi Pembelajaran Project Based Learning (Pjbl). Pediaqu: Jurnal Pendidikan Sosial Dan Humaniora, 2(2), 557–566. https://publisherqu.com/index.php/pediaqu/article/view/161
Siti Nurlaila et.al. (2024). Effectiveness of resilience training to reduce academic stress in college students: Randomized PreTest, PostTest and Follow-Up. Persona: Jurnal Psikologi Indonesia, 13(1), 34–53. https://doi.org/https://doi.org/10.30996/persona.v13i1.10841
Susiyanti. (2016). Pembelajaran Pendidikan Agama Islam (PAI) dalam Membentuk Karakter Islami (Akhlak Mahmudah) di SMA Negeri 9 Bandar Lampung. UIN Raden Intan Lampung.
Tohirin. (2022). Metode Penelitian Kualitatif dalam Pemdidikan dan Bimbingan Konseling. Raja Grafindo Persada.
Utami, F. P. (2024). Permasalahan Bullying Yang Dialami Siswa Dan Rencana Tindak Lanjut Guru Pembimbing Dalam Menyikapinya (Studi di SMP Negeri 1 Kepahiang). IAIN Curup.
DOI: https://doi.org/10.30596/arrasyid.v4i2.22004
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.