Technology Integration in Islamic Education Curriculum Model: A Hermeneutic Study of Mahmud Yunus' Thought
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdulloh, Muhammad. (2020). “Pembaharuan Pemikiran Mahmud Yunus Tentang Pendidikan Islam Dan Relevansinya Dengan Pendidikan Modern.” Al Murabbi 5(2):22–33. doi: 10.35891/amb.v5i2.2109.
Ainissyifa, Hilda, and Abdul Kosim Nurseha. (2022). “Contextualizing Mahmud Yunus’ Islamic Education Concept in Madrasah Aliyah.” Jurnal Pendidikan Islam 8(1):87–100. doi: 10.15575/jpi.v8i1.19117.
Asror, Moh, M. Yunus Abu Bakar, and Ah Zakki Fuad. (2023). “Modernisme Pendidikan Islam Dalam Pemikiran Mahmud Yunus : Analisis Dan Relevansinya Dalam Peningkatan Mutu Pendidikan Islam Indonesia Era Society 5 . 0.” 8(1). doi: 10.25299/al-thariqah.2023.vol8(1).11693.
Badriah. (2022). The relevance of Mahmud Yunus's thought to Islamic education in the era of digital transformation. Ruhama: Islamic Education Journal, 5(2), 183–198.
Bakar, M. Yunus Abu. (2012). “Pengaruh Paham Liberalisme Dan Neoliberalisme Terhadap Pendidikan Islam Di Indonesia.” Tsaqafah 8(1):135. doi: 10.21111/tsaqafah.v8i1.22.
Dwi Iryanta Prihartana. (2022). “Peran Teknologi Dalam Pendidikan Islam.” Pendidikan Islam 6(1):38–53.
Farhan Syahendra, Okta. (2024). “Tantangan Dan Inovasi Pendidikan Islam Di Era Digital: Membangun Generasi Berkarakter Di Era Modern.” Jurnal Bintang Pendidikan DanBahasa 2(3):74–89.
Ferdian, Ferdian, and Weni Afriani. (2024). “Mahmud Yunus Dan Pemikirannya Dalam Ranah Pendidikan Islam.” Tarbawy : Jurnal Pendidikan Islam 11(1):11–21. doi: 10.32923/tarbawy.v11i1.3928.
Harahap, M. R., & Nasution, U. F. (2023). Konsep pendidikan Islam menurut Muhammad Yunus. Jurnal Pendidikan dan Konseling, 5(2), 92–100.
Hasanah, Uswatun, and Muhammad Sukri. (2023). “Implementasi Literasi Digital Dalam Pendidikan Islam : Tantangan Dan Solusi.” Equilibrium: Jurnal Pendidikan 11(2):177–88. doi: 10.26618/equilibrium.v11i2.10426.
Iskandar, E. (2017). Mengenal sosok Mahmud Yunus dan pemikirannya tentang pendidikan Islam. Potensia: Jurnal Kependidikan Islam, 3(1), 29–60.
Islam, S., & Jahan, N. (2018). Digitalization and Education System: ASurvey. International Journal of Computer Science and Information Security (IJCSIS), 16(1), 70–73.
Manan, Abdul. (2023). “Pendidikan Islam Dan Perkembangan Teknologi : Menggagas Harmoni Dalam Era Digital.” Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan 5(1):56–73.
Masyhudi, F. (2014). Pemikiran Mahmud Yunus tentang konsep pendidikan Islam. Jurnal Tarbiyah, 21(1), 96–118. ISSN: 0854-2627.
Miswar. (2024). Pemikiran pendidikan Islam Mahmud Yunus: Analisis kritis metode pengajaran. Jurnal Penelitian Pendidikan Indonesia, 1(2), 186–198.
Novita, Almi, M. Yunus, and Abu Bakar. (2021). “Konsep Pendidikan Esensialisme Dalam Pembentukan Karakter Siswa Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam.” Dirasat:Jurnal Manajemen Dan Pendidikan Islam 7(1):12–22.
Nurza, Ashfira, Munawar Rahmat, and Fahrudin Fahrudin. (2019). “Konsep Pendidikan Islam Perspektif Mahmud Yunus Dan Implikasinya Terhadap Pembelajaran Pai Di Sekolah.” TARBAWY : Indonesian Journal of Islamic Education 5(2):174. doi: 10.17509/t.v5i2.16753.
Pokhrel, Sakinah. (2024). “Kemajuan Sains Dan Teknologidalam Pendidikan Islam.” Αγαη 15(1):37–48.
Rosidin, D. N. (2022). The Historical Relevance of Islamic Education Development inthe Disruption Era. International Journal of Social Science And HumanResearch, 05(05), 1963–1969. https://doi.org/10.47191/ijsshr/v5-i5-44
Terekhova, A. V. V. G. (2021). Digitalization of Education: Models and Methods. International Journal of Technology, 12(7), 291–319. https://doi.org/https://doi.org/10.14716/ijtech.v12i7.5343
Ummah, Masfi Sya’fiatul. (2019). “Konstruksi Kurikulum Islam Dalam Persppektif.” Sustainability (Switzerland) 11(1):1–14.
DOI: https://doi.org/10.30596/arrasyid.v4i2.22048
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.